Terima Kasih Allah

 19.12.2012 ~ Adalah tarikh dimana aku mengambil result PMR... perasaan neverse tu mmg ada, time kat rumah x adelah nak rsakan.. tapi bila dah smpai kat skolah..mmg neverse tu makin kencang pulak jadinya..
Mak, abah, ustaz, ustazah, membe2 sume kte time nak ambik result nanti byakkan berselawat.. biar kputusan yang kluar tu cemerlang.. So, aku follow kan je lah.. untuk mnngkan hti lah ktakan.. heehe


time debaran nak ambik result :')


Lepas je nama Siti Nurhaliza, nama aku dipanggil.. aduh ! tkut giler, dlm otak dah pikir2 dpat brapa lah.. mudah2an dapat lah apa yanh aku impikan.. Tpi lepas dpat je, Alhamdulillah lah Allah masih beri yang terbaik kat aku.. wlaupon dapat sikit, aku tetap syukur sgt2 sbb Abah ada pesan kat aku, " Allah bagi sikit kat ko tu, sbab Dia nak ko lebih berusaha untuk masa ynag akan datang.. Nanti kalau dibagi banyak2, boleh jadi sombong.. Allah buat semua ni kan ada hikmah disebaliknya".


Ap yang aku rasa time tu, ada sedih gak sebab aku thu abah ngan mak nak aku dapat yang lebih baik daripada tu, tapi mak pon cakap sama macam Abah, "Mak bersyukur sgt anak mak dapat jgak A, sekurg2nya ada lah jgak.. x apa thun dpan ada SMA buat btol2.. dapatkan Mumtaz !! ". Lepas mak cakap macamtu je aku adelah jgk dapt feeling tuk lebih berusha..


 Tk apa, wlaupon membe2 ramai yang cemerlang.. aku akan tetap kejar diorang.. n cemerlang mcm diorang.. aku sedih giler bila dpt thu, ada bdak yang klas bwah pon boleh dapat klhkan aku.. huh!! tension kot, time blom dapat result tension pikirkan dpat bpe la.. tuk-tuk tgok ble dah dpat tension plak..adui~~
  

 Hemm,, masalah pertukaran klas pulak.. aduh!! aku mmg dah agk dah msti dia naik klas pnye.. aku bru je ada niat nak skelas ngan dia.. tapi x smpai pulokhajat aku.. aduh ! terlepas pluang..hehehe,, ( menggatai skjap ). x mngapa wahai sahabatku, aku akan lawan kau smpai aku mng..ceh2.. Eh ! x ape kan klau berlawan untuk mng dalampelajaran.. Aku akan buktikan jgak !! 



Dah msukklas lain rse macam org asing plak.. dah la kne brpisah ngan my sweet heart (BFF) ok, jgn salah sgka ! :) hemm,, sunyi je rsenya.. tpi nasib baik ada kwan aku yang turut turun klas ngn aku.. sekurg2nya ada kwan le.. aduh2!! kdang2 rse sronok bile dok klas tu, kdg2 bosan lah, ish! macam2 lah aku rse.. Tapi apa yang mengingatkan aku sesuatu adalah  apa yang Kak Ika cakap kat aku : "Ok lah tu dokklas lain, sekurg2nya ko dapat lah kwan baru, daripada x ada langsung..alah ko buat je lah macm biasa.. ye lah baru2, ye malu.. nanti klau dah lme kat klas tu kan korg ley jadi mesra..". Bila dipikr2kan ada jgak btolnya..hmm, ye la, follow jw lah..Redha lah ktakan..




MAN JADDA WA JADDA !!! sesiapa yang berusaha pasti akan berjaya. Disini sya, Siti Salwa bte Abdul Wahab akan berusaha untuk buat yang terbaik dalam SMA dan menjadikan MUMTAZ itu milikku :)) Doakan untuk kejayaan saya. Terima kasih Allah. Terima kasih Mak dan Abah.







No comments:

Post a Comment