HANDSOCK ??

ALLAHUAKBAR !!! ALLAHUAKBAR !! ALLAHUAKBAR !! 


 tunjukkan lah kami taufiq dan hidayahmu ya Rabbi :'(
berikanlah keredaan keatan negara Malaysia ini ya Allah..
tunjukkan kami jalan kebenaran...
berikanlah kami kekuatan untuk menghadapi segala ujian Mu..


Selama aku berada di kelas yang baru, aku dapat rasakan yang suasana dgn kelas yg dlu lain sangat..
aku rasa sepanjang aku berada dikelas yang sekarang, aku rasa tak sedap hati je setiap hari..
sebab kenapa ? sebab adab  antara lelaki dan perempuan dah macam bebas je.. tapi belum lagi tahap kritikal lah.. ya Allah jauhkanlah..

Satu hari ni, aku tgh buat kerja, lepastu aku adalah terdengar kawan2 aku ada cerita pasal 'handsock' .
aku mula2 masih tak rasa apa2 lah,, tapi bila je diorang ada cakap "eh, aku rasa gelilah nak pakai handsock2 tu segala, macam orang apa je, macam org alim sangat" Astaghfirullahalazim, patut ke kita cakap macamtu?? aku terkejut sangat n ada terasa jugak,, ye lah time tu aku tgh pkai benda ala tu.. tapi diorang selamba je ckp macam tu kat depan aku.. 

 Kawan2, kita sepatutnya tak boleh cakap macam tu, kita kan wanita islam, MUSLIMAH ! sepatutnya tunjukkan lah gaya penampilan yang baik, bukannya nak kutuk ke, mengata orang lain ! 
jangan ingat apa yang korang pakai selama ni dah cukup baik, dah tutup aurat,, korang seakan2 telah bersangka buruk terhadap muslimah yang memakai handsock.. kat sini aku bukanlah nak cakap aku ni baik ke apa,, but please jge hati org lain..

walaupun aku ada terasa dgn kata2 korg yang 'baik' tu, aku hanya boleh berdoa untuk korang supaya korang diberi hidayah dan jalan yang lurus.. tak lupa jugak untuk diri aku sekali..

setiap manusia pasti ada melakukan dosa walaupun sekecil zahra..

~ MUHASABAH DIRI ~

No comments:

Post a Comment